Hogyan legyél olyan gyönyörű, amilyen valójában vagy?

 

Ha Neked is eleged van abból, hogy nem vagy boldog azzal, aki reggelente visszanéz a tükörből, ha úgy érzed nem vagy elég, ha irigykedve nézed a nőket az utcán…ez az üzenet Neked szól!

pexels-photo-128983.jpeg

 

Valahányszor új emberrel találkozom, előkerül a téma, hogyan lettem sminkes. A válasz egyszerű. 15 évesen bárki akartam lenni csak önmagam nem. Gyűlöltem tükörbe nézni és mindent megtettem volna, hogy egy másik ember nézzen vissza rám. Aztán megkaptam életem első smink palettáját, és 180 fokot fordult velem a világ. Mert a smink szabadságot ad. Lehettem aznap őrült képregény gonosz, egy fura alak a MAD MAX-ből, de normálisabb napjaimon szimplán egy szép lány.


 Aztán pár évvel később elkezdtem sminkesként dolgozni és rájöttem, nem vagyok egyedül ezzel a problémával. Ültek a székemben anyukák, hétköznapi emberek, híres színésznők és egy valamiben mind hasonlítottak. Nem látták magukat igazán gyönyörűnek. Azok az emberek, akikre eddig irigykedve néztem ugyanolyan önértékelési problémával küzdöttek, mint én. Ekkor kezdtem el jobban utána járni annak, mit is gondolunk magunkról mi nők és sokkoló számokkal találkoztam.

1509214_940134942685218_9159321816108969313_n.jpg

 Egy 2016-os felmérés szerint a magyar nők 0,7%-a tartja magát gyönyörűnek!  Ez azt jelenti, hogy alig van olyan nő, aki szerint a külseje megfelel a mai társadalom és a saját elvárásainak. Az is érdekes, hogy honnan kapjuk ezeket az elvárásokat. A nők szerint 97% százalékban a média mondja meg, milyennek is kéne lenniük. 2010-ben ez a szám 8% volt. Pár év alatt a social media olyannyira elfoglalta az életünket, hogy szégyenkezünk amiatt, ha nem úgy nézünk ki, mint 3 Instagram filter után.

8.jpg

 

2016 novemberében a TEDxYouth@Budapest színpadán beszélhettem ( VIDEÓ LINK ) arról, hogyan látják magukat a magyar nők és mit kell tennünk azért, hogy dolgozhassunk az önképünkön és végre megtaláljuk a saját szépségünket. Az eredmény döbbenetes volt. Az előadásom után többen csak odajöttek megölelni, több tucat üzenetet kaptam arról, hogy mennyire inspirálóak voltak a szavaim, de számomra a leghihetetlenebb a férfiak reakciója volt.

15272283_1305951836112785_8073032045977775793_o.jpg

 Már az előadásom alatt morajlás futott a nézőtéren, valahányszor megemlítettem mennyire torz a mai nők önképe. És ez a morajlás nem a nők hangja volt. Ez azoké a férfiaké volt, akik ezt nap mint nap látják rajtunk. Az előadás után odajött hozzám egy fiatal srác és a kezembe nyomta a telefonját. " Ő itt húgom. Körülbelül annyi idős, mint Te, de mondhatunk neki bármit, ő nem hiszi el, hogy szép. Mit csináljak, hogy végre olyannak lássa magát, amilyennek mi is?"   A képen egy gyönyörű, hosszú szőke hajú lány volt, akit én könnyen szépségkiránynőnek néztem volna.  Hosszan beszélgettünk és elmondtam, mennyire fontos a folyamatos, pozitív visszajelzés, de a valódi döntés a saját agyunkban fog megszületni. 

pexels-photo-211024.jpeg

 Ez kicsit olyan, mint amikor le akarunk szokni a cigiről, vagy csökkenteni akarjuk a napi csoki mennyiségünket. Vágyhatunk rá nagyon, beszélhetünk róla és megjelenhet róla millió cikk a női magazinokban, de, nagyon közhelyesen, nekünk kell meglépni az első lépést. Elkezdtem különböző formátumokkal kísérletezni, hogy lássam, hogyan szólíthatom meg legjobban a nőket. Csináltam elő videókat, írtam blogbejegyzéseket, posztokat róla, de valahogy nem volt igazi. Aztán elkezdtem a munkám közben kísérletezni, és megfigyeltem a változást a nők arcán. Rájöttem, hogy az kell, meglássuk magunkat valaki más szemén keresztül. Szükségünk van arra, hogy lássuk, miként lát a fotós minket a kameráján keresztül, hogyan látja meg a szépségünket a sminkes és teszi olyan gyönyörűvé az arcunk, mint amilyen eddig is volt. Én csak megmutatom Neked, ami eddig is ott volt, csak te nem vetted észre. Miért nem? 

pexels-photo-48645.jpeg

 Mert beléd nevelték, hogy  nem vagy tökéletes. A Barbie babád az volt, ugyanúgy mint a nők a magazinokban, a kedvenc filmedben, vagy a legjobb barátnőd, akinél mindig kicsit kevesebbnek érezted magad. A külvilágnak nem mutatjuk meg a hibáinkat, így te sem láthattad az övékét. Körülötted mindenki tökéletes volt, csak magadat nem érezted annak.

És tudod mi a vicces? Mindenki más téged lát ilyen tökéletesnek. 

Ezért lett a célom, hogy minél több nőnek megtanítsam meglátni a saját tökéletességüket, és egy új mozgalom indítása. Rá akarom venni az embereket, hogy tegyék félre a saját irigységüket és mondjuk ki azt, amit valójában gondolunk. Valamiért megszokott dolog, hogy amikor elmegy mellettünk egy csinos nő rögtön elég vulgáris kifejezéseket aggatunk rá a fejünkben, mert kevesebbnek érezzük magunkat az ő szépsége láttán. Ehelyett én azt szeretném, hogy amikor a munkatársad, vagy a szomszédod vagy épp a legjobb barátnőd igazán gyönyörű aznap mond el neki! Mond el, hogy milyen remekül áll rajta az a szoknya, milyen ügyesen csavarta be a haját, vagy egyszerűen csak jó mosolyogni látni. Először mind a kettőtöknek furcsa lesz,de figyeld meg te is a változást az arcán. 

pretty-girls-happy-young-55811.jpeg

Mert tudjátok, ezekért a változásokért vagyok sminkes. Az átalakulásért, amit annak a szemében látok, aki a székemben ül. A menyasszonyért, aki aznap tényleg a leggyönyörűbbnek érzi magát, a szalagavatón izguló lányokért, vagy annak a nőnek a pillantásáért, aki egy férfi testbe van zárva és végre a felszínre kerülhet.Mert ott van a szépség minden nő arcán! Ott van a kialvatlan éjszakák, a stressz, az elvárások mögött.

Mutassuk meg egymásnak ezt a szépséget, hogy végre mind elhiggyük a magyar nők a legszebbek a világon, és kimondjuk: Én is köztük vagyok!

 

Köszönöm, hogy elolvastad a cikkemet, és remélem találtál benne olyan gondolatot, ami te a gondolkozásmódodat is kicsit megváltoztatja. Ha úgy gondolod van olyan ismerősöd, akinek tetszene küld el Neki ezt a cikket és indítsuk el együtt a változást a magyar nők fejében! :))

Fanni 

 

A TEDxYouth@Budapest előadásom linkje ITT.

Ha szeretnél Te is ilyen magabiztos lenni, és érdekel hogyan láthatod magad olyan gyönyörűnek, amilyen valójában vagy, kövesd a Facebook oldalam, ahol nem mostantól kezdve folyamatosan ezen fogunk dolgozni! :)

Máris a tettek mezejére lépnél? Gyere el a szombati workshopomra, ahol divattervezők, a kedvenc gasztrobloggerem és én fogunk azon dolgozni, hogy megismerhesd a saját szépségedet! :) Már csak két szabad helyünk van!